moragheb

ساخت وبلاگ

قم- ایرنا- رییس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: در راستای افزایش ایمنی سالمندان برنامه واکسیناسیون خانه به خانه با همکاری بسیج از هفته جاری دراین استان آغاز شده‌است.

بهاره زارع روز پنج‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: در این طرح لیست سالمندانی که واکسیناسیون آن‌ها کامل نیست تهیه شده که ضمن تماس با این گروه،‌ اقناع‌سازی لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در قالب این طرح تیم‌های واکسیناسیون سیار به درب منازل سالمندان مراجعه می‌کنند و در منزل با رضایت سالمندان تزریق واکسن انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: از آغاز طرح واکسیناسیون سالمندان در این استان تاکنون، حدود ۱۲ هزار سالمند نوبت اول واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند.

زارع گفت: با توجه به این‌که سالمندان از جمله گروه‌های پرخطر در زمینه ابتلا به بیماری کرونا محسوب می‌شوند، این قشر اولین گروهی بودند که نسبت به واکسیناسیون آنان اقدام شد.

مقالات بیشتر:خانه سالمندان شبانه روزی

وی با اشاره به لزوم ایمنی سالمندان جامعه، اضافه کرد: همچنان هم بعد از گذشت حدود یک سال از برنامه واکسیناسیون تعدادی از سالمندان به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه در بررسی موارد بستری و مرگ‌ومیر در موج پنجم و ششم شیوع کرونا مشخص شد، موارد بالایی از بستری و مرگ‌ومیر مربوط به گروه سالمندانی است که یا واکسن نزده‌اند و یا واکسیناسیونشان کامل نبوده‌است.

افراد بالای ۶۰ سال در سنین سالمندی قرار دارند و در استان قم نیز ۱۳۰ هزار سالمند زندگی می‌کنند.

وضعیت کرونایی قم که از روز هشتم بهمن‌ماه به رنگ قرمز درآمده بود، روز ششم اسفندماه نارنجی شد.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

مقالات دیگر:خدمات مجالس ختم تهران

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 174 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 18:42

ایسنا/خراسان رضوی رئیس بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد گفت: اکثر بیماران بدحال مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه دارند عموما افراد سالمند دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

دکتر محمد موسوی اظهار کرد: مراجعه به موقع بیماران به خصوص در افراد سالمند و دارای بیماری زمینه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اکثر بیماران بدحال مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه دارند عموما افراد سالمند دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

وی همچنین بیان کرد: درصد بالایی از بیماران در شرایط بدی از بیماری مراجعه می‌کنند. زمانی که بیماری پیشروی کند اکثرا کار خاصی برای بیمار نمی‌توان انجام داد؛ بنابراین اگر بیماری فرد بیش از ۵ روز طول کشید حتما باید به مراکز درمانی سطح بالاتر مراجعه کند و در صورت صلاحدید بستری و تحت مراقبت قرار گیرد.

مقالات بیشتر:قیمت خانه سالمندان تهران

رئیس بیمارستان هاشمی‌نژاد مشهد با اشاره به اینکه روزانه ۱۵ تا ۲۰ بیمار جدید کووید در این مرکز درمانی بستری می‌شوند، اظهار کرد: همچنین روزانه ۵۰ تا ۶۰ بیمار سرپایی کووید به کلینیک تنفسی این بیمارستان مراجعه می‌کنند که یک سوم آنها نیاز به بستری دارند.

به گزارش وبدا، موسوی گفت: مردم باید آگاه باشند که اگر بیماری بیش از ۵ روز طول کشید و علائمی مانند تب ادامه‌دار، تنگی نفس، عدم تحمل غذا و کاهش سطح اکسیژن داشتند، حتما باید به بیمارستان مراجعه و مراقبت‌های ویژه‌ای دریافت کنند.

وی عنوان کرد: امیکرون سویه‌ای از بیماری کرونا است؛ بنابراین مردم نباید ساده‌انگارانه با این بیماری برخورد کنند چرا که می‌تواند باعث خطرات جانی برای بیماران شود.

مقالات دیگر:تولید کننده شید

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 212 تاريخ : شنبه 7 اسفند 1400 ساعت: 17:59

کیفیت هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم استکیفیت هوای پایتخت امروز ۲۹ بهمن ماه برای گروه های حساس یعنی بیماران قلبی، سالمندان و زنان باردار در شرایط ناسالم است.

Qبه گزارش تهران پرس به نقل از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای تهران از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون به شاخص لحظه‌ای ۱۰۴ رسیده است.

این در حالی است که میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز بر روی شاخص ۹۸ و در شرایط سالم برای آحاد جامعه بود.

مقالات بیشتر:مرکز نگهداری از سالمند

همچنین در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون بر روی شاخص عددی ۵۶، اُزن ۲۷، دی اکسید نیتروژن ۶۸ و مونوکسیدکربن ۲۷ قرار داشت.

ایستگاه های شهرداری منطقه ۱۶، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ و فتح منطقه ۹ به ترتیب با شاخص های عددی ۴۱، ۶۱ و ۶۴ طی ۲۴ ساعت گذشته از لحاظ آلایندگی ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، کمترین آلایندگی را به ثبت رساندند.

از سوی دیگر ایستگاه شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۶۴، دانشگاه علم و صنعت منطقه ۴ با شاخص ۱۵۲ و ایستگاه فرمانداری منطقه ۲۰ با شاخص ۱۳۷ از لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بیشترین آلایندگی را ثبت کردند.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

از ابتدای امسال ۲ روز هوای پاک، ۲۲۴ روز هوای قابل قبول یا همان سالم و ۱۰۲ روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و ۶ روز هوای ناسالم برای همه گروه ها در تهران به ثبت رسیده است.

مقالات دیگر:محضر عقد شیک

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 165 تاريخ : شنبه 30 بهمن 1400 ساعت: 15:42

استاندار توکیو طرحی برای پیشگیری از گسترش سویه امیکرون از طریق خانوارها اعلام کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، "کوئیکه یوریکو"، استاندار توکیو، پایتخت ژاپن گفت که تعداد بیماران بدحال در این کلانشهر در حال افزایش است و در صورت ادامه این وضعیت، تاثیر شدیدی بر زندگی مردم در پایتخت خواهد گذاشت

کوئیکه گفت: دولت به سالمندانی که مایل هستند از اعضای خانواده خود که به کرونا مبتلا شده اند، جدا و در هتل اقامت کنند، یارانه پرداخت خواهد کرد. هدف از این کار پیشگیری از سرایت بیماری به افرادی در جامعه است که با خطر وخیم شدن حالشان مواجه هستند.

مقالات بیشتر:بهترین آسایشگاه سالمندان تهران

توکیو روز جمعه بیش از ۲۰ هزار مبتلای جدید را اعلام کرد و هشت نفر از مبتلایان که همه آنها بالای ۶۰ سال سن داشتند، جان خود را از دست داده اند.

بنابر گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، همچنین تنها در روز گذشته در سراسر ژاپن بیش از ۹۵ هزار مبتلای جدید و ۱۰۱ فوتی گزارش شده و این اولین بار از ژوئیه سال گذشته است که شمار فوتی‌ها در یک روز، یک عدد سه رقمی شده است.

مقالات دیگر:باغ تالار شرق تهران

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 196 تاريخ : شنبه 16 بهمن 1400 ساعت: 15:25

محققان معتقدند می‌توان با بررسی گرد و غبار، نحوه شیوع کووید ۱۹ را در مراکزی مانند خانه سالمندان پیش بینی کرد.

شفاآنلاین>سلامت> به گفته محققان، کروناویروس می تواند تا یک ماه در گرد و غبار منزل باقی بماند اما الزاما به معنای انتقال از طریق گرد و غبار نیست.

به گزارش شفاآنلاین: مطالعه محققان دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می‌دهد RNA ویروس، بخشی از ماده ژنتیکی درون ویروس، می‌تواند تا یک ماه در گرد و غبار باقی بماند. با این حال، این یافته می‌تواند گزینه دیگری برای نظارت بر شیوع کووید ۱۹ در ساختمان‌های خاص، از جمله خانه‌های سالمندان، ادارات یا مدارس ارائه دهد.

«کارن دانمیلر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما دریافتیم برخی از مواد ژنتیکی در هسته ویروس همچنان در گرد و غبار باقی می‌مانند، اگرچه این احتمال وجود دارد که با گذشت زمان پاکت اطراف ویروس در گرد و غبار تجزیه شود. این پاکت تاجی شکل که حاوی ماده ویروس هستند، نقش مهمی در انتقال ویروس به انسان دارد.»

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان در میدان خراسان

محققان معتقدند می‌توان با بررسی گرد و غبار، نحوه شیوع کووید ۱۹ را در مراکزی مانند خانه سالمندان پیش بینی کرد.

محققان در این مطالعه، نمونه‌های گردوغبار از دو اتاق مربوط به افرادی که آزمایش کووید ۱۹ آنها مثبت اعلام شده بود، را از مخزن جاروبرقی جمع آوری کردند. همچنین گرد و غبار سطوح را هم آزمایش کردند.

محققان به وجود مواد ژنتیکی کروناویروس در ۹۷ درصد نمونه‌های گرد و غبار جاروبرقی و در ۵۵ درصد از گردوغبار سطوح پی بردند.

محققان بر این باورند که مواد ضد عفونی کننده پوشش بیرونی اطراف ویروس را که احتمالاً موجب انتقال بیماری می‌شوند، از بین می‌برد.

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 264 تاريخ : يکشنبه 29 فروردين 1400 ساعت: 0:47

ایسنا/البرز مدیرکل بهزیستی البرز گفت: تاکنون به ۶۹۵ نفر سالمند، ۵۰۹ نفر کارمند مراکز سالمندان، ۱۰۵ معلول جسمی حرکتی و ۷۵ نفر پرسنل مراکز نگهداری از معلولین در البرز واکسن کرونا تزریق شده است.

اسدالله حیدری درگفت وگو با ایسنا با اشاره به برنامه تزریق واکسن کرونا به بخشی از جامعه هدف بهزیستی اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی کشور بنا شد در فاز اول تزریق واکسن کرونا، سالمندانی که در مراکز تحت پوشش نگهداری می‌شوند  واکسن کرونا دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی البرز ادامه داد: بر این اساس در فاز اول به ۱۳۸۴ نفر واکسن روسی کرونا تزریق شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۹۵ نفر سالمند، ۵۰۹ نفر کارمند مراکز سالمندان، ۱۰۵ معلول جسمی حرکتی و ۷۵ نفرنیز پرسنل مراکز نگهداری از معلولین بوده‌اند.

حیدری توضیح داد: از آنجایی که که در برخی مراکز مثل کهریزک علاوه بر سالمندان، معلولان جسمی حرکتی نیز نگه داری می‌شوند، در فاز اول تزریق تعدادی از این افراد نیز واکسن دریافت کردند.

وی توضیح داد: در فاز دوم تزریق هم تا کنون به ۶۸۱ سالمند واکسن تزریق شده و با این اوصاف حدود ۹۰ درصد سالمندانی که در ۱۹ مرکز تحت نظارت بهزیستی البرز نگهداری می‌شوند این واکسن را دریافت کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه هدف این است که با اختصاص سهمیه جدید مددجویان مراکز اعصاب و روان نیز واکسن کرونا تزریق کنند، گفت: هنوز سهمیه جدیدی به البرزاختصاص نیافته ولی به محض ورود واکسن‌های جدید، بیماران مراکز اعصاب و روان در اولویت تزریق هستند.

حیدری توضیح داد: هر چند امکان پوشش صددرصدی آسایشگاه سالمندان با واکسن کرونا وجود داشت ولی برخی به دلایل مختلف حاضر به تزریق این واکسن نشدند و چون برنامه تزریق اجباری نیست اصراری بر این موضوع نبود.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان در خاقانی

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 195 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1400 ساعت: 20:21

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس بابیان اینکه در تعطیلات نوروزی و اجرای طرح سردار شهید سلیمانی واکسیناسیون کاوید ۱۹ از خانه سالمندان انجام شد گفت: بیش از ۳۶۰۰ مرکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی بازدید و پلمب و تعطیلی ۱۵ مرکز متخلف در تعطیلات نوروزی صادر شد

واکسیناسیون سالمندان  شهرقدس در طرح «شهید سلیمانی» / پلمب ۱۵ مرکز متخلف در تعطیلات نوروزی

حسین میرشریفی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی در ایام نوروز، کارشناسان با اجرای گشت‌های نظارتی در قالب برنامه سلامت نوروزی و کنترل وضعیت رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کووید ۱۹ بازدیدهای نظارتی مختلفی انجام دادند که می‌توان به جایگاه‌های عرضه سوخت و داروخانه‌های سطح شهر و پایانه مسافربری اشاره کرد.

وی گفت: طی این بازدیدها میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرکت‌های مسافربری ۸۵ درصد و در جایگاه عرضه سوخت ۷۰ درصد گزارش شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس با اشاره به اینکه در پنجمین روز تعطیلات نوروز بیش از ۱۵۵ بازدید انجام شد، ادامه داد: نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، پایانه‌های مسافربرهای، جایگاه‌های عرضه سوخت، نمونه برداری میکروبی آب و کلرسنجی، نظارت بر نحوه دفن اجساد فوتی ناشی از کرونا و صدور ٢٢ مورد اخطاریه بهداشتی تنها بخشی از اقدامات کارشناسان بهداشت محیط این شبکه طی یک روز بوده است.

میرشریفی بااشاره به انجام نظارت بر درمانگاه‌های عمومی و دندانپزشکی و حدود ٣٠ کارگاه از جمله کشاورزی، پمپ بنزین، بانک‌ها و پلیس +۱۰، خاطر نشان کرد: کنترل حضور مسؤول فنی، بررسی موجودی شیرخشک رژیمی و انسولین، فاکتور اقلام و تجهیزات حفاظت فردی از جمله موارد مورد توجه در بازدید از داروخانه‌ها بود.

وی انجام نمونه‌گیری کووید ۱۹ از درب منزل بیمار و واکسیناسیون کووید ۱۹ از خانه سالمندان توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان را بخشی دیگر در اجرای طرح سردار شهید سلیمانی نام برد و افزود: بازرسی کارشناسان واحد نظارت بر موادغذایی شبکه بهداشت و درمان از کارخانه‌های لبنی و واحدهای تولید خامه قنادی و بررسی نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام تعطیلات نوروز انجام گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس عنوان کرد: آموزش در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا و اهداء ۶۰۰ ماسک بهداشتی و پمفلت آموزشی به حدود ۳۰ کارگر ساختمانی اتباع بخشی دیگر از خدمات بهداشتی کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در این طرح بود.

میرشریفی تصریح کرد: بازدید از ۳۶۷۱ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، صدور ۴۹۱ اخطاریه بهداشتی و پلمب و تعطیلی ۱۵ مرکز و اماکن مختلف در تعطیلات نوروزی انجام شد.

مقالات بیشتر:آسایشگاه سالمندان افسریه

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 166 تاريخ : سه شنبه 17 فروردين 1400 ساعت: 15:37

سید احمد خادم روز یکشنبه

در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۶۶۳ دوز واکسن مربوط به آسایشگاه کهریزک است و مرحله دوم تزریق واکسن در طی هفته جاری در این آسایشگاه انجام می شود. وی ادامه داد: اکنون به مددجویان در سه مرکز سالمندان در شهرستان

سید احمد خادم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۶۶۳ دوز واکسن مربوط به آسایشگاه کهریزک است و مرحله دوم تزریق واکسن در طی هفته جاری در این آسایشگاه انجام می شود.

وی ادامه داد: اکنون به مددجویان در سه مرکز سالمندان در شهرستان های شهریار، رباط کریم و قدس واکسن در حال تزریق است.

وی افزود: با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی تا پایان فروردین ماه به تمامی مددجویان در مراکز نگهداری شبانه روزی واکسن تزریق می شود.

به گفته معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، ۱۵۴ مراکز نگهداری شبانه روزی با بیش از ۱۰ هزار و ۶۵۲ مددجو در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه همچنان محدودیت‌های ملاقات با مددجویان در مراکز نگهداری شبانه روزی وجود دارد گفت: این امر برای جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ جان مددجویان است.

خادم ادامه داد: تنها ملاقات هایی که ضرورت داشته باشد آن هم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی صورت می گیرد در غیر این صورت از خانواده ها درخواست می کنیم برای دیدار سالمندان به این مراکز مراجعه نکنند.

وی از ایجاد ملاقات های تصویری در فضای مجازی خبر داد و گفت: کارکنان مراکز نگهداری این امکان را برای خانواده ها و مددجویان فراهم می کنند تا در هر زمانی که مددجویان بخواهند بتوانند به صورت مجازی ملاقات کنند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همچنین ضدعفونی کردن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی با شدت بیشتری در مراکز نگهداری شبانه روزی در حال انجام است و جای نگرانی برای خانواده ها وجود ندارد.

مقالات بیشتر:هزینه آسایشگاه سالمندان

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 216 تاريخ : شنبه 14 فروردين 1400 ساعت: 17:29

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: کادر درمانی و افرادی که در بخش‌های کرونا قرار دارند و همه سالمندان حاضر در خانه سالمندان استان و کارکنان آن مراکز واکسن دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر بیان کرد: ویروس کرونا از ما جدا نخواهد شد و در واقع باید مانند سایر بیماری‌های ویروسی با آن زندگی کنیم، اما با ورود واکسن می‌توان سطح ایمنی جامعه را نسبت به این بیماری افزایش داد که درنتیجه آمار موارد ابتلا به این بیماری کاهش پیدا خواهد کرد.

او افزود: تاکنون مقادیر مشخصی واکسن کرونا به کشور واردشده است، بخش قابل‌توجه دیگری نیز خریداری‌شده که باید وارد کشور شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه تولید واکسن کرونا ادامه داد: در اواخر بهار نیز واکسن داخلی با ظرفیت تولید بالا در دسترس قرار خواهد گرفت.

کشمیری بابیان اولویت‌های کنونی دریافت واکسن در کشور، عنوان کرد: کادر درمانی و افرادی که در بخش‌های کرونا قرار دارند و دیگر افراد مانند پرستاران بخش‌ها پزشکان اورژانس و کارکنان مراکز ۱۶ ساعته کرونا واکسینه شده‌اند.

او گفت: همه سالمندان حاضر در خانه سالمندان استان و کارکنان آن مراکز هم واکسن دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: امیدواریم تا پایان این ماه واکسیناسیون همه کارکنان درمان، پزشکان بخش خصوصی، بیماران سرطانی، بیماران خاص و سالمندان با بیماری زمینه‌ای و بسیار مسن نیز انجام گیرد.

کشمیری گفت: استان بوشهر به دلیل همسایگی با استان خوزستان نیازمند افزایش تعداد واکسن برای کادر درمانی است به همین دلیل با رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت بهداشت علاوه بر سهمیه عادی سهمیه ویژه‌ای نیز برای استان بوشهر اختصاص یافت.

او با بیان اینکه شهرستان‌های بوشهر، دیلم، گناوه و کنگان در شرایط نارنجی کرونایی هستند، افزود: علاوه بر اجرایی شدن محدودیت‌ها در مناطق نارنجی، مسافرت به این شهر‌ها نیز ممنوع است و از ورود افراد غیربومی به آن مناطق و خروج افراد بومی از آن‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه جان شهروندان در درجه اول اهمیت قرار دارد، تاکید کرد: به‌هیچ‌عنوان از محدودیت‌ها استقبال نمی‌کنیم، زیرا وضعیت اقتصادی جامعه را درک می‌کنیم، اما اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ما ناچار به اجرای محدودیت‌ها خواهیم شد.

مقالات بیشتر:قیمت آسایشگاه سالمندان

 

moragheb...
ما را در سایت moragheb دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : moragheb moragheb بازدید : 209 تاريخ : جمعه 6 فروردين 1400 ساعت: 4:28